U9 Drenge blev overmatchet

image Johannes, Benjamin, Luie, Rasmus, Noah & Malthe
21. maj 2023 kl. 21:30
U9 Drenge B-stævne i Søndaersø

Det blev en hård dag på kontoret for dagens U9 Drenge hold i Søndersø, hvor modstanderne lød på Korup/Ubberud, Marienlyst og værterne fra Søndersø.

Allerede før dagens stævne var vi bevidst om at tilmeldingen i B-rækken måske ville blive lidt af en mundfuld for dagens hold, men da alternativet var et C-række stævne i Tullebølle på Langeland, valgte vi alligevel at tage udfordringen op.

Dagens fokus var derfor ikke så overraskende et stort fokus på de defensive pligter og at få bredt spillet godt ud, så snart bolden var erobret.

I den første kamp mod Korup/Ubberud stod det hurtigt klart, at der blev behov for at kæmpe hårdt og hjælpe hinanden med at få dæmpet op for modstandernes fine offensive kombinationer. Vi fik ikke mange chancer og lykkedes da heller ikke med at score, til gengæld måtte vi hente bolden ud af eget net en håndfuld gange.

I den anden kamp virkede det i starten som om vi var mere indstillet på hvad der skulle til for at matche de andre hold i dag. Til gengæld fik motivationen og gejsten et alvorligt knæk, da Marienlyst først fik hul på bylden. Vi måtte således indkassere endnu flere mål end i første kamp, men til gengæld lykkedes vi med at få prikket bolden i mål en enkelt gang i kampens afslutning, hvor modstanderne forståeligt nok var blevet lullet en anelse i søvn.

I den sidste kamp havde vi muligheden for at få rundet stævnet fornuftigt af, da vi skulle møde Søndersø, der stillede med et hold med nogenlunde samme styrke som vores. Dagens to første kampe havde dog sat sine tydelige spor på Aarup spillerne, både fysisk og mentalt. Det blev derfor en lidt rodet affære, hvor vi måtte gå fra banen med et nederlag på et par mål, efter dog at være kommet på måltavlen igen.

Dagen bød også på en rigtig fin debut til Malthe, som klarede udfordringerne flot med mange gode tacklinger og afleveringer.