Pigeraketten i Aarup Boldklub

Rasmus Nielsen
19. august 2019 kl. 17:28

Vi har fredag d. 16.08 afholdt Pigeraketten i samarbejde med Aarupskolen.
Pige raketten er et tilbud fra DBU, hvor en dygtig instruktør, kommer med et komplet set up med oppustelig fodboldbane, en raket og forskellige andre aktiviteter pigerne skal prøve.
Deltagere var alle piger fra 1. 2. og 3. klasse, ialt 79 piger, plus 16 engagerede elever fra 9 klasse, som instruktører.

Efterfølgende vil der i samarbejde med DBU Fyn blive afholdt træningssamling med ekstern instruktør og forældremøder, så vi håber dermed kan bidrage med nogle nye medlemmer til klubben.

Træningstider kan findes under de enkelte hold eller under fanen "Om Aarup Boldklub" > Bane- og træningsoversigt.

Pigeraketten er DBU’s populære fodboldaktivitet for alle 5-11-årige piger - uanset fodbolderfaring.

På Pigeraketten flyver de deltagende piger ud i et unikt rumunivers, hvor de skal besøge planeter med forskellige fodboldaktiviteter for at finde delene til klubnøglen, der er blevet ødelagt.

Pigerne skal i samarbejde med DBU’s astronaut samle den gyldne klubnøgle, så klubben atter kan blive åbnet til mere almindelig klubtræning.

DBU’s astronaut og klubbens egne hjælpere sørger for, at pigerne får nogle sjove timer med fodbold.

Pigeraketten er en aktivitet, hvor piger får et indblik i, hvad fodbold er som idrætsgren.