EM stemning på Aarup BKs Fodboldskole

Jesper Andersen
01. juli 2017 kl. 23:10

Da Danmark vandt EM-Finalen i 1992 blev der trænet, arbejdet og lavet fis og ballade som skulle vise sig at danne hele vejen til den suveræne titel. I år har Aarup Boldklub været debutant på DBU’s Fodboldskole, som har tilføjet klubben den nye titel som Fodboldskolearrangør.

McDonalds blev skiftet ud med Chastines frokostmenu og alle de tidligere EM-helte blev skiftet ud med en masse forventningsfulde fodboldspillere, som tilsammen kunne bidrage til en fantastisk uge i sommerferien. På Fodboldskolens første år blev der tilmeldt næsten 64 deltagere fordelt på 4 hold hvilket arrangørerne er meget tilfredse med. I løbet af ugen har vejrguderne været svingende med sol og regn, men det har ikke slået fodboldspillerne ud - tværtimod. De har mødt op hver eneste dag med masser af humør og fået en god smagsprøve på nogle EM-træningsøvelser. De fik bl.a. mulighed for at øve sig i Laudrup finten. Det blev også til et Mini EM-Cup om onsdagen hvor flere EM-sange blev afspillet over anlægget til kampene. Der har været mange målmænd tilmeldt og derfor blev der også indlagt et målmandsmodul hvor to af trænerne kunne give dem rigtig målmandstræning.

Udover en masse træningsøvelser var der også plads til fis og ballade. Her fik fodboldspillerne også mulighed for at afprøve fartmålere, øve saksespark, træne afslutninger på Goalshot og spille kamp på de oppustelige baner.

Selv om at størstedelen af fodboldspillerne havde været til Kibæk Cup op til fodboldskolen, så har spillerne ikke kunne få nok af fodbold. En af forældrene fortalte, at hendes dreng havde svært ved at sove om aftenen, fordi han glædede sig helt vildt til at komme af sted igen. Der har i det hele taget været rigtig god stemning, som blev afsluttet med god manér, hvor fodboldspillerne deltog i flere sjove øvelser og finalekampen mod deres trænere og assistenter skulle naturligvis afgøres.

Fodboldskolen har været en succes og der er ingen tvivl om, at Aarup Boldklub gerne vil bevare sin nye titel igen til næste år.

Du kan se flere gode billeder fra fodboldskolen under galleri på forsiden :)