Aarup Boldklub bliver årets børne- og ungdomsklub 2017

Jesper
01. november 2017 kl. 10:31

Fredag den 27.10 var to af klubbens bestyrelsesmedlemmer, Bjarne Barslund og Jesper Andersen taget til Fyensk Fodboldaward hvor de senere på aftenen modtog med stor glæde, den nye titel som årets børne- og ungdomsklub 2017.

Det hele startede med en ’DBU mail - småt og godt’ hvor de gjorde opmærksom på, at det nu var muligt at indstille klubberne til forskellige priser. I børne- og ungdomskategorien, så vi i ungdomsudvalget en god mulighed for, at indstille klubben ud fra de kriterier og aktiviteter der har været igennem 2017. Efter indstillingen modtog klubben en mail fra DBU Fyn, at vi var blevet nomineret sammen med Odense Q og Nyborg. Det skabte en stor begejstring at klubben nu var blevet nomineret.

Derfor drog de to bestyrelsesmedlemmer for første gang af sted til Fyensk Fodboldaward i Otterup hallerne. Andreas Bo var inviteret ind som vært og skulle overrakke priserne til klubberne. Alle de nomineret kom derfor op på scenen i deres nomineret kategori. I den forbindelse fik alle de nomineret nogle ord med på vejen. Både Odense Q og Nyborg fik nogle flotte ord med i deres nomineringer, men det var ikke nok til at slå Aarup Boldklub som bl.a. fik disse ord med på vejen:

”Årets Fynske Børne- og Ungdomsklub blev Aarup BK, der fremmer pigefodbold, tilbyder uddannelse af alle børn- og ungdomstrænere samt at skabe fællesskab på tværs af årgange (klubdagen)”.

Den nye titel blev fejret med manér, men der er ingen tvivl om at titlen også skal fejres med klubbens trænere, som også bærer en stor del af titlen. Det er takket været dem, at vi bl.a. kan stille med et hold i næsten alle årgange. Det er en titel som vi er rigtige stolte af og glade for. Det giver ekstra motivation for os alle i klubben når man bliver anerkendt for det arbejde der ydes frivilligt.

Titlen medbragte et trænerkursus og 5.000 kr. Trænerkurset bliver en del af opstarten til den nye sæson til trænerne. Derudover skal der også besluttes hvordan de 5.000 kr. kan komme til gavn for ungdomsafdelingen.

Der skal lyde en stor tak til DBU Fyn for deres flotte og gennemførte arrangement. Derudover skal der også lyde en stor tak til alle de frivillige og klubbens sponsorer omkring klubben, som gør det muligt, at være årets børne- og ungdomsklub.